تست زدن را از کی شروع کنیم؟

تست زدن را از کی شروع کنیم؟

تست زدن را از کی شروع کنیم؟بهترین زمان برای شروع تست کنکور کی است؟ برنامه ریزی برای تست زدن باید چگونه باشد؟ 

ضعیف بودن در تست زنی هنگام شروع طبیعی است

اول از همه باید گفت که این یک چیز کاملا طبیعی است که شما تست زدنتان ضعیف باشد. مخصوصا که سه سال دیگر کنکور دارید. یعنی مقطع دوازده یا پیش دانشگاهی هم نیستید که تست زنی قوی داشته باشید.پس کاملا طبیعی است و استرس و دلهره ندارد.اینکه بخواهید تست خود را قوی کنید نیاز دارد. که شما تسلط خود را اول از همه روی آن مطلبی که می خواهید تست بزنید. بالا ببرید؛ پس اول باید روی آن مبحث مربوطه تسلط کامل داشته باشید. دوم اینکه همینجوری کتاب تست نیاورید و شروع به تست زنی کنید، این اصلا درست نیست.

شیوه تست زنی هنگام شروع

وقتی از یک منبعی دارید تست می زنید باید ابتدا آن نمونه سوال را بدون درنظر گرفتن زمان بزنید. یا به عبارتی تست باز بزنید؛ برای خودتان جواب را مشخص کنید. اما شما تحلیل کنید که جواب چه می شود. پس بدون تایم و حتی بعضی مواقع با دانستن جواب سوال، یعنی اگر شما دارید از ریاضی،حسابان، آمار، هندسه، درس هایی که مانند این ها حل کردنی هستند. تست می زنید، جواب را نگاه کنید و شما هم با آن حل کنید.

وقتی شما چنین سوالاتی را با این سبک حل می کنید. می توان گفت روی غلطک می افتید. و یاد می گیرید که نمونه سوالات تستی چگونه حل می شوند؛ یا وقتی شما جواب را مشخص می کنید. در واقع شما تحلیل می کنید که چگونه جواب، این گزینه شده است . و به مرور زمان در تست حل کردن بسیار به شما کمک می کند. (تست زدن را از کی شروع کنیم؟)

زمانی که می گویید که سه سال دیگر کنکور دارم به نظرتان از الان شروع کنم یا نه؟ خیلی ها شاید فکر کنند که سه سال دیگر کنکور دارم، از الان بخواهم بخوانم. خسته می شوم و تا روز کنکور تمام توانم از بین می رود. در صورتی که چنین چیزی نیست بعضی مواقع وقتی اسم کنکور که می آید. چیزی مثل دلهره، استرس وجود انسان را فرامی گیرد. این بیشتر برای کسانی هست که تایم کمتری دارند و حجم کتاب و درس ها برایشان انباشته شده است. اما کسانی که وقت زیادی دارند -دو یا سه سال مانده به کنکور- از الان باید شروع کنند. از الان باید یاد بگیرند خوب بخوانند، از الان باید یاد بگیرند که برنامه ریزی مناسب داشته باشند. و باید کنار درس خواندن  به صورت تشریحی، تست زنی کافی هم داشته باشند.

برای مثال:

مثل دوی ماراتون و دوی صد متر؛ در دوی صد متر دونده تمام انرژی خود را برای رسیدن به مقصدش می گذارد. و دلیل آن این است که مسافت کوتاه است، خط پایان را با چشم می بیند. پس تمام انرژی خودش را می گذارد و به نتیجه می رسد. اما در دوی ماراتون که مسافت طولانی تر و خسته کننده می باشد. باید انرژی خود را برنامه ریزی شده تقسیم کند. باید در کنار درس خواندن، تفریحش را نیز داشته باشد. این تفریح است که به فرد انگیزه می دهد که درسش را بخواند، پس اگر از همین حالا شروع کند. حتما به موفقیت بهتر و بیشتری خواهد رسید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *