انتخاب رشته کنکور 1401

زمان انتخاب رشته کنکور 1401

زمان انتخاب رشته کنکور 1401

یکی از مهم ترین مراحل کنکور سراسری، شرکت در مرحله انتخاب رشته این آزمونه. به همین دلیل سازمان سنجش برای متقاضیایی که بعد از مشاهده و دریافت کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته محل های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد شدن، دفترچه ای تحت عنوان “دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401” را در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می کنه.

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش انتخاب رشته کنکور سراسری سال گذشته، از روز پنجشنبه 14 مرداد ماه آغاز شده و به مدت یک هفته یعنی تا پایان روز دوشنبه 18 مرداد ادامه داشت که چند روزی تمدید شده و داوطلبان تا روز پنجشنبه 21 مرداد ماه فرصت دارند انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نیز هنوز مشخص نیست و پیش بینی می شود بر اساس زمان انتخاب رشته کنکور سال گذشته، امسال نیز در همان بازه زمانی به انجام برسد. بنابراین افرادی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته این آزمون شدند، می توانند در این تاریخ وارد سایت سنجش شده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

سال گذشته مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 به مدت 4 روز برای داوطلبان تمدید شد. پیش بینی می کنیم که سازمان سنجش مهلتی که برای جاماندگان از انتخاب رشته امسال در نظر می گیره بین 3 تا 4 روز باشه. مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ یکی از الزامات برای هر داوطلب به حساب میاد. چرا که تمامی جزئیات از صفر تا صد انتخاب رشته کنکور رو توضیح داده. بنابراین مقاله زیر در این خصوص کمک زیادی به داوطلبای کنکور می کنه.

مشاوره انتخاب رشته

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل می باشد. این کد رشته محل ها شامل کدهای گفته شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری گروه آزمایشی مورد نظر داوطلب، کد رشته محل های 4 رشته گروه پزشکی (پزشکی،دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) دانشگاه آزاد و کد رشته محل های بدون کنکور دانشگاه سراسری می باشد.


حتما بخوانید: انتخاب رشته تحصیلی


افرادی که به هر دلیل تمایل به ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 1401را دارند، با مطالعه مقاله می توانند از کد رشته های بدون کنکور سراسری مطلع شده و با اطلاعات کامل می توانند نسبت به انتخاب رشته ۱۴۰۱ بپردازند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *