سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

۲۱. جادوی فکر بزرگ؛ د. شوارتز

با به‌کارگیری توصیه‌های این کتاب انگیزشی، زندگی حرفه‌ای، خانوادگی و اجتماعی بهتری خواهیم داشت. نویسنده معتقد است برای موفق‌بودن به تحصیلات دانشگاهی یا استعدادی ویژه نیازی نیست! آنچه لازیم داریم، فراگیری برخی عادت‌هاست که به موفقیت در هر کاری کمک می‌کنند. سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب به خواننده می‌آموزد که چطور زندگی‌اش را به چیزی فراتر از کارهای معمولی روزمره تبدیل کند. همچنین ما را تشویق می‌کند که از دایره امن‌مان خارج شویم و در مسیر موفقیت چیزهایی را تجربه کنیم که پیش از این از انجام‌دادنشان ناتوان بودیم.

سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا

۲۲. شدن؛ میشل اوباما

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب شدن نگاهی است به سرگذشت میشل اوباما و تجربیاتی که او را به یکی از قدرتمندترین زنان آمریکا تبدیل کرده است. اوباما از کودکی و جوانی و از تجربیاتی می‌گوید که در شکل‌گیری شخصیتش تأثیرگذار بوده‌اند. او داستان‌های احساسی و جالبی از پدرش، مرگ هم‌اتاقی‌اش در دانشگاه، باروری، نامزدی با باراک اوباما و تبدیل‌شدن به بانوی اول آمریکا می‌گوید.

کتاب شرحی است از آنچه هنگام دنبال‌کردن مسیری خاص در زندگی روی می‌دهد. کتاب اهمیت و تأثیر راهنمای مناسب را در مسیر پیشرفت یادآوری می‌کند. همچنین از نقش‌های متعدد اوباما در جایگاه دختر، همسر، مادر، مدیر و وکیل می‌گوید. «شدن» خواننده را تشویق می‌کند که خواسته حقیقی‌اش را کشف کند و در مسیر دستیابی به بهترین‌ قابلیت‌هایش گام بردارد.


حتما بخوانید:سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا


۲۳. نمی‌توانی به من آسیب بزنی؛ دیوید گاگینز

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب داستان مردی است که با غلبه بر فقر و سوءاستفاده فیزیکی به یکی از بهترین ورزشکاران دنیا و چهره‌ای ماندگار در ارتش آمریکا تبدیل شد. گاگینز نمونه زنده اثبات این حقیقت است که گذر از تجربه‌های دردناک و ترس، برای کسب دستاوردهای بزرگ امری ممکن است.

گاگینز از روزهایی می‌گوید که اضافه‌وزن داشت و دچار افسردگی بود. با کار سخت، طرز فکر درست و خودانضباطی بر این چالش‌ها غلبه کرد و به تنها فردی تبدیل شد که دوره آموزشی نیرو‌های ویژه را در سه شاخه مختلف ارتش پشت سر گذاشت. کتاب داستانی الهام‌بخش است درباره رهاکردن گذشته برای پیش‌‌گرفتن زندگی‌ای سرفرازانه.

۲۴. صورتت را بشور دختر جان؛ ریچل هالیس

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

این کتاب که پیش از «دیگه عذرخواهی نکن دختر» منتشر شد، درباره دروغ‌هایی ‌است که بیشتر زنان به آنها باور دارند. کتاب توضیح می‌دهد که چطور می‌توانیم این باورها را پشت سر بگذاریم تا زندگی شادی داشته باشیم.

هالیس از دروغ‌هایی می‌گوید که خودش به‌اجبار آنها را باور کرده است؛ دروغ‌هایی مانند کافی ا‌ست که او را دوست‌ داشته باشم، باید کمتر از او باشم، وزن یک خانم مسئله مهمی است، من یک قهرمان می‌خواهم و می‌بایست خیلی جلوتر از اینها می‌بودم. او داستان‌هایی جذاب و ملموس از زندگی شخصی‌اش تعریف می‌کند. همچنین توصیه‌هایی کاربردی ارائه می‌دهد که به زنان کمک می‌کنند از شر دروغ‌هایی که به خود می‌گویند، خلاص شوند. نکته کلیدی کتاب این حقیقت است که این خود ماییم که مسئول کیفیت زندگی‌مان هستیم!


حتما بخوانید:سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا


۲۵. راه‌حل جایگزین؛ شریل سندبرگ، آدام گرانت

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

سندبرگ در این کتاب از تجربه‌ای پراضطراب و از زمانی می‌گوید که خانواده‌اش دچار فقدان بزرگی شد: مرگ ناگهانی همسرش. سندبرگ این کتاب را با همکاری آدام گرانت، متخصص تاب‌آوری، نوشته است. نتیجه این همکاری راهنمایی است که به خواننده کمک می‌کند به درک عمیق‌تری از درد، غم و اندوه و خشم برسد. با خواندن کتاب درمی‌یابیم که انسان توانایی رشد، ازسرگیری زندگی و حتی کمک به دیگران را برای گذر از درد و رنج دارد. نویسندگان به ما اطمینان می‌دهند که حتی پس از رویدادهای پراضطراب، قدرت بازیابی و درمان داریم.

۲۶. بدستش‌ بیاور؛ گری واینر چاک

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

اگر به‌دنبال راهنمایی برای ارتقای کسب‌وکارتان به جایگاهی رفیع هستید، این کتاب را از دست ندهید. با این کتاب یاد می‌گیرید چطور از قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت کسب‌وکارتان بهره بگیرید. توصیه‌های واینر چاک فارغ از نوع کسب‌وکار یا حرفه، برای توسعه برند شخصی‌تان سودمندند. البته هدف واینر چاک فراتر از این است: او به خواننده کمک می‌کند تا رؤیاهایش را عملی کند و در این مسیر از رسانه‌های اجتماعی بهره بگیرد.

کتاب دو بخش دارد: در بخش نخست یاد می‌گیریم چهارچوب فکری درست را برای توسعه برند شخصی شکل دهیم و آن را به دستاوردی موفق تبدیل کنیم؛ در بخش دوم نویسنده درباره کارکرد انواع رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان سکوی پرتابی برای برند شخصی توضیح می‌دهد. واینر چاک دراین‌باره مفصل توضیح می‌دهد؛ مثلا راجع‌به این می‌گوید که چه نوع محتوایی برای رسانه‌های مختلف مناسب است.

۲۷. آنقدر شکست بخور تا شکست‌ناپذیر شوی؛ بابی بونز

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

بابی بونز، ستاره رادیو و تلویزیون آمریکا، در این کتاب توضیح می‌دهد که شکست چگونه باعث رشد می‌شود. در این کتاب، بونز و دیگر دوستان مشهورش داستان‌هایی شخصی از شکست‌هایشان را با ما به اشتراک می‌گذارند. آنها می‌خواهند خواننده از این داستان‌ها الهام‌ بگیرد و به درک این حقیقت برسد که موفقیت زاده شکست است!

با خواندن کتاب خواننده یاد می‌گیرد که کمبودهایش را بپذیرد. شوخ‌طبعی تأثیرگذار بونز در بیان داستان‌های جذاب، کتاب را برای ما دل‌پذیرتر می‌کند. کتاب سه بخش دارد. این بخش‌ها دربرگیرنده باورهای اساسی بونز هستند: بجنگ، بکوب و تکرار کن.

۲۸. هفت عادت مردمان مؤثر؛ استفان کاوی

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

شاید لحن کاوی در کتاب هفت عادت مردمان مؤثر گاهی شبیه موعظه باشد؛ اما نقشه راهی که ارائه می‌کند تنها برای کمک به پرورش عادت‌های خوب نیست. او خواننده را قانع می‌کند که با پرورش این عادت‌ها در خود، به انسان بهتری تبدیل خواهد شد. چکیده آنچه از این کتاب فرامی‌گیرید، در این گزیده از کتاب آمده است: فکر خوب عمل خوب می‌آفریند. عمل خوب عادت خوب می‌آفریند. عادت خوب شخصیت خوب می‌آفریند. شخصیت خوب سرنوشت خوب می‌آفریند.

۲۹. آیین دوست‌یابی و چگونگی نفوذ در دیگران؛ دیل کارنگی

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

پیش از کتاب کلاسیک کارنگی، ترکیب روابط کاری با روابط شخصی رفتاری نکوهیده به ‌شمار می‌رفت. در این کتاب می‌بینیم که روابط کاری و شخصی نه‌تنها با یکدیگر سازگارند؛ بلکه جداسازی آنها ناممکن است. با خواندن کتاب از حقیقتی ناخوشایند آگاه می‌شویم که باید به‌طریقی از آن بهره بگیریم: تقریبا همه آدم‌هایی که با آنها مواجه می‌شویم، خود را از جهاتی برتر از ما می‌دانند! بنابراین بهترین راه نفوذ در آدم‌ها این است که به‌نوعی به آنها نشان دهیم ارزش آنها را می‌دانیم و آن را صمیمانه ارج می‌نهیم.


حتما بخوانید:سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا


۳۰. بزرگترین فروشنده در جهان؛ اوگ مندینو

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

مندینو در این کتاب تنها درباره فروش حرف نمی‌زند؛ بلکه ما را تشویق می‌کند که با باور به خودمان و به توانایی‌‌مان در یاری‌رساندن به دیگران، زندگی بهتری داشته باشیم. کتاب برای هر فروشنده‌ای سودمند است. همه ما به‌نوعی به‌دنبال فروش چیزی به دیگرانیم؛ پس این کتاب برای همه مفید است. مندینو توصیه می‌کند که هر روز طوری زندگی کنیم که گویی آخرین روز زندگی‌مان است. امروز و این ساعت همه سرمایه ماست.

۳۱. انگیزه؛ دانیل پینک

سری سوم کتاب های انگیزشی دنیا

آیا انگیزه از کاربرد منطقی چماق و هویج به دست می‌آید؟ پاسخ پینک به این پرسش منفی است. نویسنده در کتاب «انگیزه: راهکاری نو برای خلق دنیایی نو» توضیح می‌دهد که انگیزه از منابع متعددی سرچشمه می‌گیرد. در بهترین و اثرگذارترین سطح، انگیزه از ژرف‌ترین ادراک ما از خودمان و کسی که می‌خواهیم باشیم، ریشه می‌گیرد. به‌گفته پینک، در اغلب انسان‌ها ازجمله هنرمندان، دانشمندان و دانش‌آموزان، انگیزش درونی و به‌عبارتی میل به انجام‌دادن کاری به‌دلیل جذابیت، چالش‌برانگیزی و خوشایند‌بودن آن، برای دستیابی به سطوح عالی خلاقیت ضروری است.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *