خوراکی‌هایی مقوی برای تقویت مغز

خوراکی‌هایی مقوی برای تقویت مغز

مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است، آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.براي اينکه بتوانيد مواد مغذي مورد نياز را به مغز خود برسانيد از غذاهاي زير استفاده کنيد.

مواد غذایی برای تقویت مغز
▪ بادام بخورید
بادام حافظه را تقویت می‌کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب و یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود تاثیر بهتری دارد.

جلبک هاي ريز 

جلبک هاي ريز، اقيانوس و درياچه‌هاي تميز و سالم شامل جلبک سبز آبي، اسپيرولينا، کلورلا، سي ويد و کلپ مي‌باشند، که هضم اين جلبک‌ها آسان مي‌باشد و سرشار از پروتئين، انرژي زياد و صدها مواد معدني هستند اين جلبک‌ها را در رژيم غذايي خود بگنجانيد و عملکرد صحيح مغز خود را تضمين کنيد.

▪ ویتامین ب کمپلکس مصرف کنید
این ویتامین حافظه را تقویت می‌کند. از غذا و سبزیجات غنی از این ویتامین مصرف کنید. لازم به ذکر است که مواد غذایی نشاسته‌ای و نان سفید تاثیر مطلوب این ویتامین برای حفظ سلامت حافظه را خنثی می‌کند.

▪ مصرف مواد قندی را کاهش دهید
قند غذا نیست بلکه شکلی از کربوهیدرات است که یک انرژی واهی تولید می‌کند. مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز علائم عصبی و رنج آور، ضعف حافظه و سایر اختلالات عصبی می شود. غذاها را بدون افزودن شکر مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی‌های شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند با کافئین پرهیز کنید.

▪چای سبز

چاي سبز از فعاليت آنزيمي ‌که در بيماري آلزايمر دخيل مي‌باشد جلوگيري مي‌کند. همچنين غني از پلي فنل‌ها و آنتي اکسيدان‌هاست که از پيري زودرس مغز جلوگيري مي‌کند. لذا هر روز دو فنجان چاي سبز بنوشيد. براي حذف کافئين، چاي سبزرا 45 ثانيه بخيسانيد سپس آب آن را دور ريخته و آب داغ تازه به آن اضافه کنيد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *