سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا

سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا

۱۱. دیگه عذرخواهی نکن دختر؛ ریچل هالیس

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

ریچل هالیس در دنیای کتاب‌های انگیزشی جایگاهی برجسته دارد. او این کتاب را در آغاز برای مخاطبان زن نوشت؛ چون بسیار می‌دید که زن‌ها در سایه ترس از کامل‌نبودن نمی‌توانند از همه توانایی‌هایشان بهره بگیرند. این کتاب به جایگاه پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز دست یافته است. سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا

هالیس در این کتاب به زنانی هشدار می‌دهد که خود را بر مبنای قضاوت دیگران تعریف می‌کنند و نه آنچه خودشان واقعا باور دارند. او زنان را تشویق می‌کند که دست از حرف‌زدن درباره رؤیاهایشان بردارند و مسیر تحقق آنها را در پیش بگیرند. کتاب اطلاعات فراوانی به ما ارائه می‌کند؛ اطلاعاتی درباره بهانه‌هایی که باید ترکشان کنیم، عاداتی که باید پرورش دهیم و مهارت‌هایی که به تقویت اعتماد‌ به نفس در راستای زندگی بهتر کمک می‌کنند.


حتما بخوانید: سری اول کتاب های انگیزشی دنیا


۱۲. کشف توانمندی‌ها؛ مارکوس باکینگهام و دونالد کلیفتون

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب با رویکردی کمتردیده‌شده ادعا می‌کند که باور خوش‌بینانه به اینکه انسان می‌تواند به هرکسی که بخواهد تبدیل شود، درست نیست! البته با عمیق‌شدن هرچه بیشتر در موضوع، می‌فهمیم که این عقیده چقدر سبکمان می‌کند.

کتاب ما را تشویق می‌کند تا از مسیرهایی که احتمالا در آنها به بن‌بست می‌رسیم، خارج شویم و قدم در مسیرهایی بگذاریم که احتمال موفقیت و شادکامی‌مان در آنها بیشتر است. چرا زمان را برای حذف نقاط ضعفمان هدر بدهیم، وقتی می‌توانیم با سرعت و اثرگذاری بیشتری نقاط قوتمان را شکوفا کنیم؟


حتما بخوانید:سری اول کتاب های انگیزشی دنیا


۱۳. بیندیشید و ثروتمند شوید؛ ناپلئون هیل

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نخستین بار در سال ۱۹۳۷ و در دوران رکود شدید اقتصادی آمریکا انتشار یافت. این کتاب به گام‌های اثربخش و مهمی اشاره می‌کند که برای ثروتمندشدن باید برداریم. هیل توجهمان را به نکات دیگری هم جلب می‌کند که باید از آنها دوری کنیم.

خواننده از اطلاعات، نکات روشنگرانه و توصیه‌های هیل که در هر زمانی سودمندند، بهره می‌برد. کتاب از چیزی فراتر از ثروتمندشدن حرف می‌زند و درباره جنگیدن برای رسیدن به چیزهایی است که از زندگی می‌خواهیم.

سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا

۱۴. هنر ظریف بی‌خیالی؛ مارک منسون

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

در این راهنمای خودیاری‌گر، مارک منسون به ما می‌گوید نباید همیشه مثبت اندیش باشیم. گاهی لازم است دست از مثبت‌بودن برداریم تا بتوانیم آنچه برای پیشرفت و شادی بیشتر لازم داریم، پیدا کنیم. این کتاب رویکردی ارائه می‌کند که با دیگر کتاب های انگیزشی موجود در بازار متفاوت است. منسون به‌دنبال این نیست که با کلمات و جمله‌های خوشایند، حرفش را بزند. او بی‌رحمانه و روراست حرف می‌زند و ما را تشویق می‌کند که کمبودها و محدودیت‌هایمان را بپذیریم.

مانسون بر این حقیقت تأکید می‌کند که زندگی همیشه عادلانه نیست؛ گاهی باوجود تلاش بسیار نمی‌توانیم برنده شویم و به موفقیت برسیم. کتاب نکته‌های فیلسوفانه سودمندی برای نسل امروزی دارد. این نکات به افراد فراوانی کمک کرده است تا قدرت دراختیارگرفتن اعمال و زندگی‌شان را به دست بیاورند.

۱۵. اوضاع خیلی خراب است؛ مارک منسون

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

مانسون کتاب قبلی‌اش را که به پرفروش‌ترین در جهان تبدیل شد، با این کتاب ادامه داد. کتاب دوم درباره مشکلات امید و امیدواری است. هرچند به‌ نظر می‌رسد ما در بهترین برهه تاریخ بشری زندگی می‌کنیم، منسون تأکید می‌کند که اوضاع خیلی هم خراب است: گرمایش زمین، دولت‌های فاسد، اقتصادهای درحال فروپاشی و نیز این حقیقت که آدم‌ها چقدر زود می‌رنجند.

مانسون از ارتباط میان انسان با پول، سرگرمی و اینترنت می‌گوید و از اینکه همه این چیزهای خوب در اندازه زیاد می‌توانند به ما آسیب بزنند. کتاب ما را تشویق می‌کند که با خودمان روراست‌تر باشیم و با دنیای پیرامونمان ارتباط برقرار کنیم.

۱۶. خودت را به فنا نده؛ گری جان بیشاب

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا
سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

کتاب خودت را به فنا نده که رویکردی روح‌بخش درباره خودتوانمندسازی دارد، با زبانی روراست، سخت‌گیرانه و هم‌زمان دوستانه ما را در به‌‌چالش‌کشیدن و غلبه بر باورهای محدودکننده‌مان راهنمایی می‌کند. بیشاب ابزار موردنیاز را برای غلبه بر محدودیت‌هایی که برای خودمان متصور هستیم و سپس رهاسازی و رسیدن به بهترینِ خودمان در اختیارمان می‌گذارد. او معتقد است که موانع پیش روی ما معمولا نه دیگران و نه اوضاع پیرامونی است؛ بلکه طرز فکر و افکار منفی خود ماست که ما را به عقب می‌راند.

۱۷. قانون ۵ ثانیه؛ مل رابینز

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

در این کتاب، رابینز حمایت‌های گسترده‌ای را که در طول زندگی از دیگران دریافت کرده‌ایم، به یادمان می‌آورد. او می‌گوید که این حمایت‌ها باید انگیزه و پیش‌رانِ ما باشند برای غلبه بر بهانه‌هایی که برای به‌تعویق‌انداختن پیشرفتمان می‌تراشیم.

رابینز با تعریف داستان‌های سرگرم‌کننده و توصیف عادات گوناگون، توضیح می‌دهد که تنها ۵ ثانیه کافی ا‌ست تا مطمئن شویم، دست از به‌تأخیرانداختن برداریم، بر ترسمان غلبه کنیم و زندگی شادتری داشته باشیم! همه ما همان‌طور که می‌توانیم خودمان را به عقب برانیم، می‌توانیم به جلو برویم. این کتاب برای هرکسی که به‌دنبال افزودن نیرویی محرک به زندگی روزمره‌اش است، مناسب است.


حتما بخوانید: سری اول کتاب های انگیزشی دنیا


۱۸. سه‌شنبه‌ها با موری؛ میچ آلبوم

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا
سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

این رمان که بیش از ۱۲میلیون نسخه از آن به فروش رفته است، داستان دانشی است که میچ آلبوم از استادش، موری شواترز، فراگرفته است. میچ در ماه‌های پایانی عمر موری، هر سه‌شنبه به دیدار او می‌رود. آنها به زبانی زیبا و دل‌انگیز درباره مسائل مهم زندگی صحبت می‌کنند. سرانجام آنها کلاس درس پایانی را برگزار می‌کنند: درس‌هایی درباب اینکه چطور خوب زندگی کنیم! این کتاب که بی‌تردید جایی در قلبتان باز می‌کند، چنان الهام‌بخش است که دیگر کتاب‌های انگیزشی به گرد پایش هم نمی‌رسند.

سری دوم کتاب های انگیزشی دنیا

۱۹. قدرت بی‌پولی؛ دیموند جان

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

دیموند جان در این کتاب توضیح می‌دهد که چرا شروع کسب و کار با سرمایه‌ای اندک، امتیازی برای کارآفرین به ‌شمار می‌رود. او می‌گوید بی‌پولی می‌تواند مزیت باشد؛ چون ما را وامی‌دارد که به روش‌ها و ایده‌های مفید و نوآورانه‌ روی آوریم. بی‌پولی به ما می‌آموزد که از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کنیم، ارتباطی حقیقی با مشتریان برقرار و روش بازاریابی بدیعی خلق کنیم.

نویسنده داستان‌های کارآفرینان موفق را تعریف می‌کند که رؤیا و بدهی را به امپراتوری‌ تبدیل کرده‌اند! این کتاب بسیار ملموس و درگیرکننده و فراتر از کتابی معمولی درباره کسب‌وکار است. کتاب ما را تشویق می‌کند که دست از رؤیاهایمان نکشیم و همیشه و در هر موقعیتی به‌دنبال فرصت باشیم.

۲۰. برای چیزهای کوچک مویه مکن؛ ریچارد کارلسون

سری اول کتاب های انگیزشی دنیا

این کتاب کلاسیک به خواننده یاد می‌دهد که چطور جزئیات گاه آزاردهنده زندگی را نادیده بگیرد. نویسنده با بیانی اندیشمندانه به ما می‌گوید چطور در هیاهوی زندگی آرامش خود را حفظ کنیم. با تمرین‌های کتاب یاد می‌گیریم که دورنمای زندگی و رویدادهای آن را در نظر بگیریم. ازجمله این تمرین‌ها کنارآمدن با این حقیقت است که کامل نیستیم و نیز اِعمال تغییراتی کوچک مانند رویارویی با یک مشکل و نه بیشتر در آن واحد.

توصیه‌های نرم و حمایتگرانه کتاب کمک می‌کنند با کمترین اضطراب زندگی آرامی داشته باشیم. کتاب در مدیریت اضطراب بسیار سودمند است. راهبردهای آن را باید با جدیت پیش بگیریم، ‌هرچند انجام‌دادن آنها خالی از سرگرمی نیست. بسیاری از مخاطبان معتقدند با شروع پیاده‌سازی این راهبردها، رها‌کردن آنها دشوار خواهد بود.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *