روش های تیم سازی در کمپانی ها

روش های تیم سازی در کمپانی ها

روش های تیم سازی در کمپانی ها

تیم سازی فرآیند تبدیل گروهی از کارمندان منفرد به یک تیم منسجم است. گروهی متشکل از افراد سازمان یافته و با اهداف مشترک که برای تامین نیازهای مشتریان با یکدیگر همکاری می‎کنند.

حتی نوآورترین کارآفرینان نیز بدون کمک تیمی نمی‌توانند از یک ایده به موفقیت واقعی برسند. کار آنقدر زیاد خواهد بود که انجام آن از عهده یک نفر خارج است و حتما نیاز به تیم سازی خواهد بود. هرچقدر که یک ایده تجاری خوب باشد، بدون یک تیم پویا که به طور منسجم برای اجرای یک طرح تجاری مشترک کار کند، نمی‌توان آن ایده را تحقق بخشید.

اصول مهم در تیم سازی

  • بسیاری اوقات تصمیمات در زنجیره مدیریت تا جایی بالا می روند که دانش کافی برای اتخاذ بهترین تصمیم وجود ندارد. در اغلب موارد تصمیمات بزرگ نباید توسط مدیریت گرفته شوند. اگر شما یک تیم هوشمند دارید، باید تک تک افراد را برای گرفتن تصمیمات مرتبط با گروه ها و نقش های خود توانمند سازید.
  • بهترین تیم ها نیز دارای تعارضاتی هستند یا خواهند شد. مهم است که مدیران از ابتدا چارچوب پذیرفته شده و کارآمدی را برای حل تعارضات تیمی تعریف کرده باشند. این راه حل ها می تواند کمک گرفتن از تسهیل گری، ایجاد نظام فیدبک ، کوچینگ فردی یا گروهی، کانون های ارزیابی عملکرد و … باشد.
  • رهبران تیم‌ها باید اطمینان حاصل کنند که تک‌تک اعضای تیم به هدف واحد تیم احساس تعهد می‌کنند و تک‌تکشان می‌توانند نظر خود را بیان کنند.
  •  افرادی را در تیم خود قرار می دهید هاهل عمل باشند و ایده‌های مناسبی برای کسب و کار شما ارائه دهند. این اجرای کارها است که کسب و کار شما را در مسیر درآمدزایی قرار می‌دهد. به همین خاطر باید تیمی را دور هم جمع کنید تا بتوانید کارها را در زمان مناسب و بیشترین کیفیت انجام دهید.
  • در کار تیمی لحظاتی پیش می آید که ممکن است ادامه کار حتی ناممکن به نظر برسد. در این لحظات روحیه و تعهد پیگیری می تواند نجات بخش کار تیمی باشد.

روش های تیم سازی در کمپانی ها

 

ویژگی های رفتاری افراد تیم

  • افرادباید صادق بوده و شناخت کافی از خود را ادشته باشند.
  • افراد باید روحیه ی پرشگری داشته باشند و هر آنچاه را که نمیدانند بپرسند.
  • افراد باید خلاق وخطر پذیر باشند،چرا که خلاق بودن افراد در نهایت تییم خلاق را همراه دارد.
  • همه ی افراد باید به مشتری مداری درن سازمانی و برون سازمانی آگاه بوده و توجه لازم را داشته باشند.
  • اعضای تیم باید با هم هماهنگ بوده تا ازبروز تعارضات پیشگیری شود و اختلاف ها در کمترین مقدار رخ دهد.
  • توانایی انجام وظایف و نقش های محول شده را داشته باشد و همچنین به منظور یاد گیری در خصوص نش محول شده و اتمام آن پیگیری ها و اراده لازم را داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

هدف از تیم‌سازی

هدف از تیم‌سازی در واقع این است که ما شناختن انواع تیپ‌های شخصیتی گوناگون یک تیم و بالا بردن میزان موثر بودنشان در تیم است. تست MBTI ابزاری است که به ما کمک می‌کند تا با استفاده از آن به این هدف برسیم. به دنبال آن، بعضی از افراد تیم ترغیب می‌شوند تا خودشان و سایر اعضای تیم را بهتر بشناسند و موجب پیشرفت تیم شوند. در واقع تیم سازی اصولی یکی از پایه های اصلی شروع یک استارتاپ است و اگر به صورت بهینه انجام نشود ممکن است مشکلات ناشی از آن تیم استارتاپی را تا مرز نابودی بکشاند.

 

مزیت‌های تیم سازی

  • افزایش انگیزه کارکنان و ایجاد رابطه دوستانه بین آن‌ها.
  • کاهش احتمال خطا.
  • کاهش فشار کاری.
  • افزایش کیفیت کار.
  • افزایش ظرفیت سازمان برای دریافت پروژه‌های بیشتر.
  • قدرت بیشتر سازمان در روبرو شدن با چالش‌ها.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *